Orewa en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Orewa en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Orewa en Auckland

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

12 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Maandag 11 maart.
Het lukte me gister niet om Russell op de kaart te zetten bij het verhaal, ik heb gekozen voor Piahia, dat ligt aan de overkant van Russell. Vandaar.
Vanmorgen op tijd uit Russell vertrokken zodat we straks nog wat aan het strand kunnen liggen in Orewa. Uiteraard moet er ook ingepakt worden, maar dat kan ook om een uur of 6 of nog iets later. De reis verliep lekker, het pontje lag al klaar voor de oversteek en ik had de motor nog niet afgezet of we voeren al. Onderweg nog wel even een bakkie gedaan, het was toch wel zo'n 3 uur rijden en bijna 200 km rijden. De A1 gaat hier door alle dorpjes. Op de camping aangekomen was er geen plaats meer aan de seaside, het was druk. Maar goed, voor een nachtje maakt het ook niet uit. Met het zonnetje is weer prima gelukt en het inpakken zo zo. Morgen in het hotel nog maar even beter doen, het MOET er allemaal in. Morgen op tijd op, koelkast schoonmaken en alle kastjes leeg en uitsoppen, lekker klusje. Ons laatste nachtje in de camper, de 56ste, het sliep heerlijk, dat zal deze nacht ook wel weer zo zijn.

Dinsdag 12 maart.
Bij het wakker worden eerst even internet opgestart, kijken of er nog reacties zijn op ons reisverhaal en even wordfeuten. Zo wordt het altijd later dan gepland en we moeten wel om 10 uur van de camping. Uiteindelijk is dat niet helemaal gelukt, we reden om 10 voor half 11 weg, nou, niet gek. Alle spulletjes die we over hadden hebben we in de keuken gezet, nog wel aan onze NL buren gevraagd of ze nog interesse hadden. We hadden het wel goed uitgemikt, niet heel veel over. En dan zijn we op weg gegaan naar Auckland. Leo kaartlezen en ik rijden, dat werkt het best. Alles was kompleet en heel dus dar waren we zo klaar. Het bedrijf had afspraken met een taxibedrijf en die bracht ons naar het hotel in de stad. Bij het afzetten gelijk een afspraak gemaakt om ons weer naar het vliegveld te brengen, 12 uur staat de man weer bij het hotel. We moesten nog tot 3 uur wachten voor we onze kamer op konden, tot die tijd gepicknickt in het park. We hadden uitzicht op de toren Sky City waar we vanavond ons "afscheid van Nieuw Zeeland etentje" hebben, we hebben gereserveerd om 19.15 uur en mogen ook nog 40 minuten genieten van het uitzicht, voor of na het eten. De toren is 328 meter hoog. Het restaurant draait 360 graden rond en zo kun je over heel Auckland uitkijken.
Om in de toren te komen was al leuk met de lift. Er was een glazen plaat zodat je de onderkant kon zien maar ook kon je buiten zien hoe snel je naar de 51ste verdieping ging op 190 meter. Het ging zo snel dat je je oren moest klaren. Het was echt leuk, bij onze tafel aan het raam was echt fantastisch, een rondje duurde precies een uur en we mochten maar 2 uur blijven, dat zijn de regels. Het eten was heerlijk maar de koffie duurde iets langer, wij hebben hier dus 2 en een half uur gezeten. We hebben de zon onder zien gaan en ook gezien waar we deze ochtend over die grote brug zijn gegaan. Dit hadden we niet willen missen, echt leuk. Nu zit het er echt bijna op nog een nachtje en dan het vliegveld. Het was mooi en we hebben het heel fijn gehad.

• 12 Maart 2013 - 15:36

Ans Daams:

Lieve Jenny en Leo,

Dank voor alle prachtige verhalen.
    Goede reis en behouden thuiskomst.
    Tot gauw, liefs, Ans

• 12 Maart 2013 - 18:37

Ruud Macares:

Hi luitjes,
    Harstikke bedankt voor jullie mooie en leuke reisreportages.
    Heb ervan genoten en zal jullie graag om raad vragen als ik mijn neef ga opzoeken in NZ.
    Goede reis terug naar het koude en gure Nederland en een behouden thuiskomst.

Tot mails en nogmaals bedankt.

Grtzz,

Ruud

• 12 Maart 2013 - 18:38

Jan Rooijackers:

Hoi Jenny en Leo,

Ik heb genoten van jullie verhalen. Ik zal de verhalen gaan missen. Maar gelukkig zijn de foto's nog tegoed.
    Goede reis naar Nederland.

Groeten,

Jan

• 12 Maart 2013 - 20:02

Marianne:

Wauw deze laatste dgn zijn super snel gegaan he!! ik sluit mij aan bij alles wat hier al boven staat!! En wij hebben jullie bezoek erg leuk gevonden!! En goede reis terug naar hopelijk het lente zonnetje in Holland!! dikke kus M.

• 14 Maart 2013 - 14:09

Jan V.Ommen:

Hoi Jenny en Leo

Sorry dat ik niet gereageerd heb, maar ik heb jullie verhalen elke keer met veel plezier gelezen. Voor jullie natuurlijk een enorme ervaring. Hoop dat jullie een goede terugreis hebben en geniet van de herinneringen
    grt Jan

• 18 Maart 2013 - 11:28

Alie En Peter:

Ja het zit er alweer op. Wij hebben geweldig genoten van jullie reisverslagen en dan blijkt dat wij toch ook nog veel niet gezien hebben. Wij wensen jullie een prettige thuisreis en hopen jullie snel eens op te zoeken en alle foto's te zien.