Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Leo en Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

13 Januari 2013 | Hong Kong, Hongkong

Donderdag zijn we vertrokken vanaf Schiphol naar Hongkong. Na 12 uur vliegen en 7 uur tijdsverschil, stonden we om 8 uur 's morgens in Honkong. We konden nog niet op onze kamer, dus eerst maar een bakkie tot 11 uur. Toen was de kamer wel klaar en zijn we even gaan slapen. Ons hotel ligt in de wijk Kowloon, dit is een schiereiland. Rond een uur of 4 zijn we de omgeving gaan verkenning en hebben een wandeling gemaakt over de wandelpromenade langs het water. Hier kon je de gebouwen op het eiland Hongkong zien, de afstand is niet erg groot maar door laag hangende smog kun je er slecht foto's van maken.
We hadden besloten te eten in de buurt van Tempelstreet. Hier is het een drukte van belang omdat er een nacht markt is met honderden kramen waar ze bijna alles verkopen. Veel is helaas nep. Hier is het leven zoals ik in gedachten had. Veel uithangborden en kleine eettentjes die er meestal goed uitzagen. Wij hebben een lekker noedelsoepje gegeten. Rond een uur of 9 hadden we het wel gezien en zijn we terug gegaan en gaan slapen. We waren best moe maar slapen ging niet echt. Maar goed, gewoon doorgaan.
Voor zaterdag hadden we een city toer geboekt, helaas kwamen ze ons niet ophalen zoals afgesproken en is het verzet naar zondag. Dus wat moesten we gaan doen, met de metro naar Lantau Island. De metro wees voor zich en ziet er erg goed uit, een dagkaart gekocht en op stap. Vanuit het metro station gingen we over in een kabelbaan over 3 heuvels en kwamen Ngong Ping waar een klooster is en big Buddha Deze Tia Tan Buddha is van brons, weegt 250 ton en is 34 meter hoog. Daar komt nog bij dat 268 traptreden te gaan zijn om er bij te komen. Je ziet 'm al als je over de laatste heuvel komt. Deze Buddha staat er sind 1993. Het klooster is opgericht in 1906 maar de huidige vorm is sinds 1970. Binnen staan er 3 gouden Buddha's, het verleden, het heden en de toekomst. Het geheel is een echte attractie, wel de moeite waard.
Met de kabelbaan weer terug naar de metro en door naar Nelson street. Hier verkopen ze goudvissen en andere soorten vissen in plastic zakjes, ze hangen al klaar. Ik vraag me af of al die Chinezen een aquarium hebben. Ook jonge hondjes en katjes staan in de etalage. Ook hebben we de Ladiesmarket bezocht, veel, heel veel kleren en vreselijk druk. Ik had het wel snel gezien. Ondertussen was het ook weer tijd voor de lunch, Leo rijst met vlees in saus en ik een noedelsoep met kip, heerlijk was het weer. Hierna weer een metro station gezocht en naar Hongkong Island. Eigenlijk hadden we het wel gehad en hebben een heel klein stukje gelopen voor we terug zijn gegaan naar ons hotel. Eindelijk konden we ook lekker slapen en hebben een lekkere lange nacht gemaakt. In het hotel lag ook een brief dat de Citytour doorging en we om 08.15 opgehaald werden om de hoek van ons hotel.
Met de Hongkong Island Citytour zijn we eerst naar Victoria's Peak gegaan, met het treintje. Victoria's Peak ligt op 400 meter boven zeeniveau geeft een mooi uitzicht over de haven en de city skyline, maar de smog hangt er nog steeds, jammer voor de foto's. Op het uitzichtpunt foto's gemaakt, er stond ook een pagode muur, leuk voor de foto dus.
Hierna zij we naar Aberdeen, een vissersdorp gegaan. We mochten op eigen kosten een boottochtje maken door de haven. Hier zag je erg goed het verschil tussen heel erg rijk en mensen die het net redden. Kleine bootjes en zeer luxe jachten.
Ook een bezoekje aan een juwelier zat in het pakket, vreselijk vind ik dat maar goed, ze hadden niets wat ik echt leuk vond. De tocht ging verder naar Stanley Market, veel souvenirs, T-shirts en schilderijen. Hierna werden we weer afgezet bij ons hotel, leuke excursie. Vanavond nog naar de lichtschuw en Peking eend eten. Morgen worden we weer opgehaald en vliegen we door naar Christchuch, nog 5 uur tijdsverschil verwerken en nog 13 uur vliegen met 1 overstap. Wordt vervolgd.

• 13 Januari 2013 - 12:05

Sabrina & Carlton Da Costa Farias:

Hoi Leo en Jenny,

wat en leuk verhaal tot nu toe. Ik vindt het spannend om juliie hier te volgen. Bij het lezen drai ik zelfs en klein filmtje in mijn hoofd en kan het mijn heel goed vorstellen welke leuke reis jullie beleven.
    Dikke kus Sabrina en Carlton

• 13 Januari 2013 - 12:52

Liesbeth:

Hai Jenny en Leo,

leuk om jullie zo te volgen. Ik wens jullie veel plezier met het vervolg in Hong Kong.
    Liefs, Liesbeth

• 13 Januari 2013 - 13:21

Jan Rooijackers:

Hoi Jenny en Leo,

Leuk om jullie belevenissen te volgen achter de pc. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Voor morgen een goede reis naar Chistchurch.

Take care,

Jan

• 13 Januari 2013 - 16:30

Jacq En Diana:

Hallo Luitjes,

leuk om het verslag te lezen. Zo maken we hier de reis ook echt een beetje mee. Lekker genieten en een goede reis weer naar de volgende bestemming.

Groetjes Diana