Vervolg Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Vervolg Hongkong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Vervolg Hongkong

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

13 Januari 2013 | Hong Kong, Hongkong

Als je het stuk heb opgeslagen dan denk je "ik had dit en dat nog willen vertellen". laten we met het laatste beginnen. Net gegeten bij Peking Garden, stond in het boekje van Dino. Netjes opgezocht op de Ipad, heerlijk is dat ding, ook nog recensies gelezen en gezien op de plattegrond waar het was. Dat moest goed komen, maar ja, als het op de 3de verdieping is...... Eerst heen dan weer terug en weer werden we aangesproken door de kleermaker die Leo een pak wilde aansmeren. Wij verteld dat we Peking Garden zochten en hij wilde dat we meekwamen om zijn stofjes te bekijken. Echte mooie stoffen had die man, merino, kreukvrij, wie wil daar geen pak van hebben, en dan ook nog op maat gemaakt. Maar ja, wij hebben geen ruimte in de tas en al helemaal niet na Esprit. Wij dachten dat het een knus tentje was, het leek wel een eetschuur, wel een luxe. Dit was echt Chinees, alleen met stokjes eten. Volgens het boekje moest het Peking eend worden, kijken we op de menu kaart zijn er maar 4 gerechten met Peking eend, de eerste een hele en van die andere 3 hebben we er 2 uitgezocht. Ook nog een voorgerechtje, dim sum, gestoomd. En dit alles met een lekker kopje thee. Op de dim sum moesten we 20 minuten wachten, maakte niet uit er was genoeg te zien. Of het kwam dat het de beste tent van Hongkong was of dat het zondag was, het was er stik druk. Mensen kiezen daar blijkbaar samen van alles uit en krijgen dan allemaal een klein schaaltje met iets, maar wel een aantal keer. Dat wisten wij dus niet. Onze dim sum was lekker, het valt alleen niet mee om de buitenkant alleen met stokjes te eten, ik moest helpen met mijn vingers. Toen kwam het eerste gerecht met eend, mie, wortel, paprika, gember, allemaal julienne gesneden en eend natuurlijk. Het was lekker. Daarna kregen we een schaaltje dikke bruine saus, misschien hoitsin, losse ijsbergsla bladen en een bord met gehakte eend, aangemaakt en op smaak gebracht, het was gaar. Gelukkig had Leo al gezien hoe het moest. Je pakt een sla blad, doet daar wat saus inscheppen en daarna het prutje erin en dan oprollen. Echt lekker!!
Door dit alles hebben we wel de lichtshow gemist, die was om 8 uur. Dat eten had ik echt niet willen missen, wat is dat ook mooi om al die mensen te zien eten. Heel erg gezellig. Nog wel geprobeerd om de verlichte sky line van Hongkong Island vast te leggen maar dat ziet er ook wat wazig uit.
Ons hotel ligt trouwens in een mooie wijk. Zoals we vanavond naar de promenade liepen komen we langs Gucci, D&B, Chanel (en daar stond alweer een rij buiten, ben benieuwd voor wat), je kunt het vast niet opnoemen of ze hebben het wel in de Cantonstreet.
Ik zal het Esprit even uitleggen. Leo had zijn oog laten vallen op een Polo met lange mouwen in de Esprit winkel naast het hotel. Vanmiddag hebben we even gekeken en gepast. En toen nog even rond gelopen, ja, en dan kom je nog wel wat leuks tegen. Enfin, of het in de tas past zal morgen blijken.
Tijd om weer naar bed te gaan, de foto's volgen nog, nog even geduld. Tot in Christchurch. Groetjes.

• 13 Januari 2013 - 16:40

Jacq En Diana:

Wat een avontuur op eet gebied, niet teveel eend eten hoor anders gaan jullie straks nog kwaken!

• 14 Januari 2013 - 10:32

Fred:

Tja, Kleren maken de man!

• 15 Januari 2013 - 07:12

Annie Gadellaa:

Hoi Jenny en Leo.
    Ik weet niet dit verslag schrijft, maar het is of we daar zelf rond lopen.
    Geniet van de zon en alle indrukken die jullie daarop doen. Hier ligt er sneeuw.
    Gr Annie en Peter

• 15 Januari 2013 - 08:16

Ron:

Ha die Leo en Jenny,
    leuk om jullie verrichtingen te lezen, het eerste gedeelte van de vakantie is al geslaagd en geniet van de tijd die jullie nog te wachten staat, wij blijven jullie volgen. Groetjes vanuit een koud Den Helder.
    gr Ron en Anita

• 15 Januari 2013 - 18:51

Ron Van Schagen:

Nou nou ik krijg er gewoon honger van hoor.
    Goed opletten en thuis een keer proberen te copieren (ik kom wel proeven..)
    Have fun verders daar.

Grtzz Ron