Christchurch - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

17 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hallo Allemaal,

Had ik na anderhalf uur tikken mijn verhaal klaar en was ik alle onzin die ik geschreven had aan het voorlezen aan Jenny ligt de verbinding er uit. Alles kwijt het mooie verhaal met onze ervaringen verdwenen. ik baal ervan als een stekker dus het blijt bij dit stukje. Over 2 dagen probeer ik het opnieuw.
Met ons gaat het trouwens goed met het weer minder.
Tot schrijvens, groeten Jenny en Leo

Daar zijn we weer, we zijn weer online!!!! Hopelijk blijft het ook zo. Jenny heeftvwatvuit geprobeerd en schrijft eerst een stuk op een mail en daarna met knippen en plakken naar deze site en dat is gelukt. Zo kunnen we voortaan op de dagen dat we geen verbinding hebben alvast beginnen aan ons verslag.
Ik ga een stuk schrijven van onze ervaringen vanaf Hong Kong tot aan Akaroa.

Maandag 14 januari werden we opgehaald bij ons hotel dor de bus die ons zou brengen naar het vliegveld. Wij zaten er op tijd en de bus kwam gelukkig ook op tijd. We waren ruim op tijd op het vliegveld en konden bekijk onze bagage inleveren. Deze werd gelijk door gelabeld naar Christchurch onze eindbestemming. Inchecken hadden wij gisteren al gedaan zodat we we wisten waar we zaten. Toch wel gemakkelijk zo een Ipad, je bent zo online als de verbinding tenminste werkt. Het zou wederom een lange dag worden. Eerst vlogen we naar Auckland, 11 uur vliegen, daar 2 uur wachten op de aansluitende vlucht naar Chistchurch. Daar naar toe was 1 1/2 uur vliegen. Wij dachten onze bagage pas terug te zien op onze eindbestemming maar keken voor alle zekerheid toch op de bagageband en tot onze verbazing zagen we daar onze tassen rondjes draaien. Wat bleek we moesten eerst met al onze bagage door de douane en inspectie voor volksgezondheid. Daar werd gecontroleerd of we geen voedingswaren meenamen, water etc. Zelfs onze wandelschoenen werden gecontroleerd of ze wel schoon en zand vrij waren. Na deze inspectie konden we onze tassen wederom inleveren bij de balie en begon onze wandeling op de groene lijn naar de hal voor binnenlandse vluchten. Een wandeling van 1 1/2 km. De eerste kilometers op Nieuw Zeelandse bodem werden gemaakt.
We waren mooi op tijd voor onze 2e vlucht en om 12 uur lokale tijd stonden we aan de grond te Christchurch. Hier zou onze rondreis gaan beginnen, maar eerst naar het hotel.
Na aankomst in het hotel zijn we eerst gaan douchen en zouden we een paar uurtjes slapen zodat we wat fit waren voor de komende avond. Die paar uurtjes werden een paar uurtjes meer en we werden pas tegen de ochtend wakker. Ons avondeten hadden we gemist en we moesten het doen zonder die calorieën, maar die waren weer snel aangevuld bij het uitgebreide Engelse ontbijt dat we voorgeschoteld kregen.
Na het ontbijt tassen ingepakt en met de taxi naar het Camper verhuur bedrijf. Om 12 uur was alles geregeld en hadden we de beschikking van onze rijdende woning voor de komende 8 weken.
Jenny zou vandaag rijdén en ik zou spelen voor Tom Tom m.a.w., ik las de kaart. Jenny had ervaring met rijden in auto's waar het stuur aan de verkeerde kant zit. Door waar regelmatige reisjes naar de andere kant van de plas waar zij naast haar gewone taken ook de chauffeur van de mannen was, die graag genoten van een pint of beer.
Nadat ik ons door Christchurch had geloodst en we op de weg zaten naar Akaroa konden we genieten van de schoonheid van het landschap.
Aan de linkerkant was water en aan de linkerkant begonnen de bergen. het was rustig op de weg en wij hadden alle tijd. Op 12 km voor Akaroa moesten we een bergpas over en hadden we een prachtig uitzicht van de baai waar Akaroa aan gelegen was. We zij daar even gestopt om wat foto's te schieten. Vervolgens wat gedronken en vervolgens op weg naar onze eerste camping. In Nederland was ik al lid geworden van de organisatie Top 10 Holiday Parks waardoor we korting kregen op al de campings van hun waar we gingen staan. We hadden een mooie standplaats wel wat klein, er waren ook nog kleinere, maar wel met uitzicht over de baai. Nadat we alles hadden ingepakt, de inhoud van onze tassen, de boodschappen die ook nog gedaan hadden konden we genieten van ons eerste wijntje voor onze camper(tje) in de stralende zon. Het was dubbel genieten omdat het bij jullie nu sneeuwde en vroor.
Op de meeste campings in NZ hebben ze gemeenschappelijke keukens waardoor je niet hoeft te koken in de camper. Dat deden wij ook en we dachten na het eten nog even buiten te zitten en te genieten van de ondergaande zon. Helaas, het begon te regenen en dit zou de gehele nacht duren.
Dat werd vroeg naar bed wat niet zo een probleem was want we hadden onze jetlag nog niet helemaal verwerkt.

Na goed geslapen te hebben werden we vroeg wakker en het regende nog steeds. Vandaag, donderdag 17 januari, zouden we gaan zwemmen met dolfijnen. Het zijn Hector dolfijnen, een klein soort dolfijnen die alleen voorkomen in NZ. We hadden afgesproken om 12 uur op de pier van Akaroa te zijn. Omdat we wat vroeger waren konden we gelijk mee met de boot die al lag te wachten. Het zou niet zeker zijn dat de volgende tocht door zou gaan omdat de wind toenemend was. Wij ons snel in een wetsuit gehesen en vervolgens met de boot naar de monding van de baai. Het gebied waar deze dolfijnen rondzwemmen. Na een half uur varen waren we in het gebied en keken we uit naar de dolfijnen en ja hoor de eerste kwamen al aan zwemmen en zwommen met de boot mee. Omdat ze bij de boot bleven konden we het water in en kijken of de dolfijnen naar ons toe wilden komen. Vanaf de boot kon je goed zien dat ze wel bij ons in de buurt waren maar wij die in het water lagen konden weinig zien omdat het water behoorlijk onrustig was. Wij hebben het 3 keer geprobeerd maar het zwemmen met de dolfijnen is niet gelukt. We hebben ze wel gezien en dat was alles, jammer maar toch wel een leuke ervaring. Om 3 uur waren we weer terug in de haven en na gedoucht te hebben zijn we rond gaan wandelen in Akaroa.
Akaroa heeft veel Franse invloeden. Frankrijk had dit gebied graag willen koloniseren echter de Engelsen waren ze 5 dagen te vroeg af waardoor de Fransen achter het net visten. Ze zijn wel gebleven waardoor Akaroa echt Frans is en een heel gezellig stadje.
Tot zover ons relaas. Groetjes Jenny en Leo

• 17 Januari 2013 - 09:30

Peter En Alie:

nu kan het mooie rondtrekken beginnen

• 17 Januari 2013 - 11:02

Oda De Wijn:

dat is zeker balen, maar als jullie het maar goed hebben beleefd, dan komt het verhaal later weer,liefs Oda

• 17 Januari 2013 - 11:58

Sandra:

Zat ik een uur terug in de auto te bedenken dat ik wel nieuwsgierig was naar jullie belevenissen in Christchurch. Helemaal in de gloria dat bij thuiskomst een mailtje van jullie binnenkomt, met de mededeling dat jullie verhaal is opgegaan in het niets. Maar zoals Oda al aangeeft, het verhaal zal blijven en ons rest niets anders dan wachten. Duimen wij hier dat het weer een beetje mee gaat werken, komt alles goed. Groetjes STEPS

• 17 Januari 2013 - 12:10

Jacques En Lenie:

Ook wij vroegen ons af hoe het met jullie zou gaan.Misschien hebben jullie het wel gelezen of gehoord, het is hier behoorlijk koud, soms zie ik ijsberen.Jullie verhaal houden we nog tegoed.Geniet van het moment en de leuke dingen.Tot wederlezen.Groetjes.

• 17 Januari 2013 - 17:10

Ruud Macares:

Och wat jammer, was wel benieuwd. Next time better luck! Veel reisplezier verder en tot gauw. Grtz Ruud.

• 18 Januari 2013 - 22:19

Marja:

... ik ben ingelezen en kijk uit naar jullie vervolg. Wat een góed moment om te vertrekken uit winters Holland! Geniet!
    liefs, Marja