Van Akaroa naar Medhven - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Van Akaroa naar Medhven - Reisverslag uit Methven, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Van Akaroa naar Medhven

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

19 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Methven

18 januari Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken. Het begint allemaal echt te wennen, de camper maar ook het rijden. Mijn links en rechts gevoel was al niet alles maar door links te rijden moet ik er nog meer over na denken. Eerst rijden we weer door de heuvels terug naar het vlakke land naar Christchurch, we moeten nog even langs het verhuur bedrijf want de kachel doet het niet. Ondanks dat het zomer is is het toch fris, mijn fleece heb ik dagelijks aan. De verhuurder heeft nog een paar dingetjes verholpen en we hebben een nieuwe kachel, op naar Fairly.
De wegen zijn hier prima, recht en lang en je mag meestal 100 en in de bebouwde kom 50. Het landschap is wijds en ruim, veel vee, koeien, schapen en herten. Ook veel bomen op de erfscheidingen. Mooie vergezichten en rechts heb je dan een bergketen met sneeuw op sommige toppen, de bergen steken gewoon de grond uit, net als dat je bij München de Alpen al ziet.
We rijden langs leuke dorpjes, stoppen voor foto's en wijzigen het plan, uiteindelijk gaan we eerder stoppen en gaan naar een camping in Methven. Vandaag schijnt ook het zonnetje, wel behoorlijke wind. Rond een uur of 3 kwamen we op de camping, bijzonder was deze. Er stonden wat oude bussen als camper, denk alleen niet dat ze nog op de weg komen. We mochten een plekje uitzoeken. 's Avonds kwam er ook een ploeg Nederlanders van een fiets vakantie, waren net begonnen maar was leuk ze even te spreken. Lekker geslapen, het gaat goed allemaal.

19 januari Vanmorgen zijn we vertrokken om een wandeling te gaan maken bij Staneley, we nemen de camper mee en gaan door naar een andere camping. Het was een leuk tochtje naar een heuse waterval, ook het stuk erheen lopen was mooi. Je ziet gewoon zoveel plantjes, zoveel soorten varens en ondanks dat er brand geweest is, geen idee wanneer, hebben de zwarte bomen toch nog bladeren. Mooi dat de natuur zich zo mooi hersteld. Bij de waterval ons lunch pakket gegeten, lekker met een kopje thee. Rustig weer terug en doorgereden naar Mount Summers. Rustige camping en nu nog even lekker genieten van de zon.
Het plan voor morgen was om naar Erewhon te gaan waar de Lord of the rings is opgenomen. Hier zouden we een huifkar tocht maken door de rivier waarbij veel paarden de kar zouden trekken. Helaas is de organisatie daarvan met vakantie dus gaan we door naar Mount Cook. Hier gaan we echt wandelen.

• 19 Januari 2013 - 11:03

TheoNora:

Wat leuk jullie verslagen te lezen. heb nu gevonden hoe dat kan. Het eerste wat ik tegen kwam was over het verhaal dat verloren was. Maar nu hebben we alles gelezen en zijn we bij. We denken aan jullie. TheoNora

• 19 Januari 2013 - 12:03

Jacques En Lenie:

Geniet er van, hier is het -3 en harde oostenwind.Reis met jullie mee en volg jullie route op de kaart.Groeten.