Mt Somers naar Mt Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Mt Somers naar Mt Cook - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Mt Somers naar Mt Cook

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

21 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Zondag 20 januari:

Zoals jullie al gelezen hadden waren we gisteren aangekomen te Mt Somers. In het dorpje was een leuke kleine camping maar ze hadden helaas geen internet. Ja die was er wel maar dan in de lokale pub. Dus noodgedwongen doken we de pub maar weer in. Dit keer met de Ipad onder de armen. Een paar biertjes verder stond alles erin wat we te melden hadden. Was nog gezellig ook die avond.
Terwijl jullie in Nederland dicht bij de kachel zitten wegens de kou werden wij wakker gemaakt door een stralend zonnetje. Wij zouden niet willen ruilen met jullie want dit zonnetje is gewoon lekker. Na het ontbijt zijn we weer terug gekeerd naar de pub maar niet voor een biertje maar om de mail binnen te halen. De pub was nog gesloten maar de wifi  reikte ook tot aan de parkeerplaats voor de deur. We hadden namelijk nog internetminuten over en die hebben wij vanuit onze camper nog gebruikt. Daarna moest er getankt worden, dit was bij een klein winkeltje waarvan je denkt hier heeft de tijd stil gestaan. Een klein kruideniers winkel die bij ons heel vroeger er ook zoveel van waren. Daarna op weg naar Mount Sunday. Daar hebben opnames plaats gevonden van de film Lord of the Ring. Het betrof de opnames van het koninkrijk Ederoan daar waar de ruiters van Rohan woonden. Het kasteel is helaas afgebroken na de opnames en er eigenlijk niets meer van de zien dan alleen de heuvel waar het kasteel op gebouwd was en uiteraard de schitterende omgeving. Wij hebben het niet gehaald wel geprobeerd want de weg werd erg slecht en het was niet goed te rijden met een camper. Op 25 km voor Mt Sunday zijn we omgekeerd en terug gekeerd naar Mt Somers.
Vandaar op weg via de toeristen route naar Mount Cook, 200 km rijden. We kwamen door leuke plaatsjes zoals Mayfield, Geraldine, Fairly en Lake Tekapo. Het gebied was schitterend en we genoten volop. In de verte zagen we al de bergen met besneeuwde bergtoppen. Het ene moment waande je in Frankrijk en het ander moment ergens in Schotland het terrein is zeer gevarieerd.
Je kon wel merken dat  het vandaag zondag was want veel mensen waren onder weg. Je komt  hier veel oldtimers tegen en dan wel het model Ford Mustang uit de jaren 60 en ook chevrolettes uit die periode. Bij een stop bij Farm Barn Café zagen we dat de Corvette club ook op pad was, er stonden wel een stuk of acht. Ik denk dat het nog niet zo slecht gaat hier in NZ. We zagen ook enorm veel velden met lupines. Deze waren gezaaid om de grond vruchtbaarder te maken echter ze doen het zo goed dat het op een plaag begint te lijken. hetzelfde heb ik ook gezien op IJsland.
We kwamen ook nog onze Nederlanders op de fiets tegen en zij waren op weg naar Lake Tekapo.
Wij zijn daar nog gestopt om wat foto's te maken van het meer mijn zijn mooie turquaise kleur. Ik weet niet of ik het goed heb geschreven maar jullie begrijpen wel welke kleur ik bedoel.
Na deze tussenstop op weg naar de laatste halte van vandaag, Glentanner Park Centre gelegen aan Lake Pukaki. Deze camping ligt vlak bij Mt Cook waar wij de komende 3 dagen zullen blijven. Hier gaan we een aantal wandelingen maken. Het weer voor de komende dagen is goed aldus de voorspelling.
Op de camping hebben we een mooie plaats met uitzicht op de bergen en het meer. Toen we bezig waren met installeren kregen we visite van een ongenode gast en wel een fazant. Hij kwam steeds dichterbij en op een gegeven ogenblik stond hij zelfs in camper. Je zou denken een heerlijk avondmaaltje maar we hebben die plannen maar laten varen. Zo een gedoe met het plukken van dat beest. Dus een schop onder zijn kont gegeven en naar buiten gejaagd. Hij bleef wel rondscharrelen bij de camper en toen wij buiten zaten met een kopje thee en een koekje was hij weer alras daar. Toen ik Jenny iets wilde aanwijzen en mijn andere hand met het koekje erin iets liet zakken was ik hem gelijk kwijt. De fazant pikte hem gewoon uit mijn hand met zijn snavel. Ik wist niet wat er gebeurde maar moest er wel om lachen en Jenny lag dubbel want die had het zien gebeuren. De fazant heeft er in ieder geval wel van genoten.
Zo luitjes dit was het voor vandaag, morgen gaat hij de deur uit.
Hartelijke groeten vanuit een zeer warm NZ. Jenny en Leo.

• 21 Januari 2013 - 09:14

Ans Daams:

Hoi Jenny en Leo,

Erg leuk zo jullie te kunnen volgen. Lees deze verhalen met veel plezier.
    Succes bij de wandelingen. Lekker genieten.!!
    Tot de volgende keer, liefs, Ans'

• 21 Januari 2013 - 10:17

Angela:

Jullie zijn op het juiste moment daar. Hier sneeuwt het!!!! En het blijft nog liggen ook.
    Gelukkig heb ik voldoende noodrantsoen, want de deur uitgaan is levensgevaarlijk ;-)
    Veel plezier nog op jullie reis.
    Groten vanuit een ingesneeuwd Den Helder (haha)

• 21 Januari 2013 - 12:07

Jacques En Lenie:

Leuk verslag,leef met jullie mee.Zoals reeds eerder vermeld, het is hier wit en koud.Nog even en hier komen ijsberen een koekje uit je hand eten.Geniet van jullie wandeltochten.Tot wederhoren.Mooie foto's.

• 21 Januari 2013 - 23:06

JAC Janssen:

Verslag even snel gelezen in trein ,morgen nog maar eens goed lezen !!Mooie foto's veel plezier jullie horen nog van mij !!!

• 21 Januari 2013 - 23:39

Jan Rooijackers:

Hallo Jenny en Leo,

Ik lees met plezier jullie reisverslagen. Erg leuk geschreven en ook de foto's geven een leuke impressie van jullie reis. Net nog even alles doorgelezen en via google earth jullie track zo'n beetje gevolgd.
    Zoals ik het nu zie zitten jullie nu ook een beetje in het witte gedeelte maar waarschijnlijk minder koud dan in een winderig en met sneeuw bedekt Den Helder.
    Veel plezier met jullie vervolg van deze reis. Ik blijf jullie volgen.