Oberwerh - Mainz - Kahl am Main - Reisverslag uit Kahl am Main, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Oberwerh - Mainz - Kahl am Main - Reisverslag uit Kahl am Main, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Oberwerh - Mainz - Kahl am Main

Door: Jenny/ Leo

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

01 Juni 2018 | Duitsland, Kahl am Main

Woensdag 30 mei, door Leo;

Na 2 dagen bij mijn zus en zwager geweest te zijn, wat erg gezellig was en we bijgekomen zijn van het fietsen, zijn we vandaag weer vertrokken vanuit Kettig. Onze eerste stop zou de “ Deutsches Eck “ te Koblenz zijn, waar de Rijn en Moezel samen komen. Daar staat een groot gedenkteken van keizer Wilhelm als symbool van de Duitse eenheid. Aan de overkant staat een groot en imposant fort, Ehrenbreitstein. Je kunt er naar toe met een stoeltjeslift. Wij konden dat niet doen want wat doe je met je volgepakte fietsen?
Na een cappuccino gedronken te hebben op een terras zijn we verder gefietst naar Boppard waar we heerlijk op een bankje aan de waterkant geluncht hebben. We hadden er op dat moment 40km opzitten. Na de lunch nog 25 km naar Oberwesel waar we wilden kamperen. Onderweg zouden we nog de Lorelye, een hoge rotspunt, passeren. Op deze plaats zijn in het verleden veel schepen op de rotsen gelopen omdat de schippers afgeleid werden door het gezang van mooie nymphen. Dit is wat de sage verteld. Ook op dit stuk van de Rijn zien we veel kastelen van waar uit de landheren de tolheffing veilig stelde, die tijd is gelukkig voorbij en hoefden wij nergens te betalen.
Wij hadden geluk dat wij op tijd Op de camping waren want na ons zijn er diverse fietsers doorgestuurd omdat er geen plaats meer was. Wij staan nu heerlijk aan de oever van de Rijn. Qua temperatuur hebben we niks te klagen het is gewoon warm maar we zijn wel blij als we in de schaduw kunnen fietsen. Ook de fietspaden waren vandaag voor 80% heerlijk om op te fietsen. Mooi stak asfalt waardoor de kilometers onder je vandaan vlogen. De hobbelpaden zijn een crime voor mijn nek, nee, geef mij de strakke fietspaden maar. Van onze buren hier op de camping begrepen we dat de paden langs de Donau heerlijk zijn, we gaan het meemaken.
Morgen op weg naar Mainz. We willen op tijd daar zijn want in de middag word veel regen verwacht.
Groet Jenny en Leo.

Donderdag 31 mei, door Jenny;
Vandaag is er in Duitsland een christelijke feestdag, alle winkels zijn dicht en de meeste mensen zijn vrij. Eenmaal hebben we muziek gehoord aan de overkant van de Rijn, we dachten een soort processie te zien.
Vanmorgen om 9 uur de sleutel van het sanitair ingeleverd en de camping betaald. Op weg naar Mainz. We hadden weer een mooi fietspad het eerste stuk naar Bingen. Onderweg geregeld kastelen gezien zowel aan de oost- als de westkant van de Rijn. Ook is hier veel wijnbouw, we hebben nog geen echt Duits wijntje geproefd maar dat komt nog. Eerst fietsten we heel duidelijk in de valei, heuvels aan beide zijden van de rivier, maar opeens werd het aan de westkant een stuk ruimer. En dan fiets je zomaar tussen de graanvelden met mooie bloemenranden. Ik herkende alleen de klaprozen, korenbloem en de Camille, terwijl er nog vele andere soorten waren.
Op een gegeven moment kregen we een gravelpad, later werd de gravel wel erg grof, stenen dus. Maar goed, toen zagen we een ooievaarsnest waar de ouder het nest aan het ordenen was en dat we heel goed keken zagen we 4 jongen. We stonden net niet klaar met de camera dat de ouder wegvloog, het was een mooi gezicht.
Vlak voor Mainz waren er werkzaamheden aan de weg, dan mis je wel eens een omleiding die misschien wel oprijd aan gegeven is maar dat je niet verwacht dat het voor ons zou zijn. Gelukkig zijn we wendbaar genoeg.
Dit was onze laatste fietsdag langs de Rijn, morgen gaan we de Main volgen. Ook onze laatste camping aan de Rijn.
Gister waren we precies op een kwart van de tocht, hierdoor hebben we gekeken hoe we de rustdagen het beste kunnen indelen. We willen onderweg toch ook nog wat bekijken en dan niet alleen vanaf de fiets. Ook willen we geen 2 weken in Wenen zijn. We gaan nu 3 dagen fietsen en dan een dag rust. En als het ergens leuk lijkt blijven we gewoon. We laten het jullie weten. Vandaag hadden we trouwens 53 km gefietst. Tot morgen.

Vrijdag 1 juni, door Jenny;
Gisteravond lekker uit eten geweest bij de jachthaven naast de camping, daar hadden we zin in. Leo keek al een paar dagen uit naar pommes friet. Leo had kalfsmedallion en ik zalm. Daarna nog gekletst met de Deense buurman die ook op de fiets was, hij kwam uit Heidelberg gefietst en ging terug naar huis. Ook nog een NL echtpaar dat de Rijn route gedaan had en daarna nog een rondje bij de Main en nu weer terug ging via de Rijn. Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen.
‘S nachts werden we wakker om half 3 van de regen en onweer. Het is even flink te keer gegaan. We hadden de extra scheerlijnen niet vastgezet, maar gelukkig bleven we staan. Dat wij de tent uit kwamen rond half 8 schrok ik best wel, er lag een stevige tak die afgebroken was naast de tent. Foto stuur ik mee, de blauwe tent is van ons.
Vandaag hadden we een km Rijn en daarna fietsten we langs de Main. Dat is een stuk rustiger, veel minder fietsers. Bij Frankfurt was ons gezegd dat we op de skyline moesten letten, en inderdaad, die was best mooi. Maar wat is nu het financiële gebouw van de EU? De groene glazen toren of die bruine met dat punt dak? Wij wisten het niet.
Vandaag was het wat frisser, dat vonden wij niet heel erg. Er stond ook wat meer wind, deze hadden we geregeld mee. Ook lekker, een prima fiets dag dus.
Vandaag hadden we ook een omleiding bij Hochheim am Main naar Florsheim, hierdoor verlieten we de Main maar kregen een pittige klim. Misschien toch maar goed dat we niet naar Compostela zijn. Dat klimmen valt nog niet mee, in het kleinste verzet kom je er wel en het zijn geen 10 km, maar een halve. Hierdoor fietsten we op een heuvelrug met druivenstokken. Mooi gezicht. Maar als je om hoog gaat ga je ook wel weer ergens naar beneden. En zo geschiede, en dat gaat erg lekker.
Nu staan we op de camping in Kahl am Main. Vandaag 73 km gefietst. Morgen hebben we een rustdag en gaan we een dorp verderop bezoeken. Het gaat nog steeds lekker.

• 01 Juni 2018 - 18:27

Diana:

Hoi luitjes, goed te lezen dat het vlot gaat. Ik ben benieuwd naar de foto van de tent maar die zie ik nog niet staan. Misschien een wifi dingetje. Goede reis verder, groetjes van ons.

• 01 Juni 2018 - 19:55

Nora:

Weer leuk om jullie te volgen.

• 01 Juni 2018 - 19:58

Nora:

Ik kan de foto's niet vinden

• 03 Juni 2018 - 11:34

José En Nol:

Dat is best afgekomen met die tak.

• 03 Juni 2018 - 14:35

Peter En Alie:

Leo, snurk je zo hard dat jullie het niet horen dat er takken afbreken of heb jij hem "afgezaagd";-)