Rolandswerth -Kettig - Reisverslag uit Kettig, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Rolandswerth -Kettig - Reisverslag uit Kettig, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Rolandswerth -Kettig

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

29 Mei 2018 | Duitsland, Kettig

Zondag 27 mei, door Jenny;
Nu, om 19.30 uur, zitten we in de tent, het regent. Het regende ook toen we in Rolandswerth op de camping aankwamen, toen hebben we een biertje genomen en gewacht tot de bui over was. Het was een mooie warme dag.
Vanmorgen om iets voor half 9 zaten we op de fiets op weg naar Keulen. We gingen een heel stuk langs de Rijn, maar als er een grote fabriek was dan moesten we even om rijden. De fietspaden zijn wisselend van kwaliteit, soms opgelapt met allemaal stukjes en ook vaak mooi. Dat opgelapte fietst niet lekker. Soms heb je ook dat je heerlijk tussen de bomen fietst wat met dit warme weer heerlijk is, maar soms heb je dan dat er veel hobbels zijn door de wortels die het asfalt opdrukken. We moeten niet zeuren, mooie dag. Het is opgevallen dat er veel mensen op de fietspaden zijn, kan door het weekend zijn natuurlijk, veel hardlopers maar ook veel fietsers, elektrisch en met BK’s (been kracht).
Vanmorgen waren we al snel in het centrum van Keulen, uiteraard de Dom gezien vanaf het fietspad. Mooi zoals je langs de Rijn kan blijven fietsen. In Keulen bleek er bij de koffie op het terras ook internet te zijn en hebben we gelijk ons verhaal gepost. Bleek dat het niet gelijk door gemaild wordt, maar goed, dat is jammer en komt morgen dan wel weer. De volgende grote plaats werd Bonn. Mooie stad aan de Rijn met een universiteit en andere mooie gebouwen. Hier hebben we even een ijsje gegeten.
Nog even doortrappen en we fietste de eerste camping voorbij, “ach”, zegt Leo, “er komt er zo nog een”. En daar staan we dan nu met uitzicht op het Drachenfels. Dit is een groten ruïne aan de oost kant van de Rijn.
Hier op het terras hebben we lekker gegeten, niet koken en niet afwassen, heerlijk. Nu een kopje thee en morgen verder.

Maandag 28 mei, door Jenny;
Vandaag gaan we naar Kettig, hier wonen Tilly en Knut, Tilly is de zus van Leo. Vandaag is Nelly jarig, de kleindochter van Tilly en Knut, ze wordt 5 jaar. Kettig ligt 10 km voor Koblenz.
De route liep weer mooi langs de Rijn. Gister heeft Leo de beugel van zijn stuurtas opnieuw vastgezet want deze zakte naar beneden. De kaart zit daar op dus dat is best
lastig. In Remagen was de tas weer afgezakt en heeft hij weer geprobeerd de beugel goed vast te zetten, maar hij zakt steeds. Gelukkig weten we waar de fietsenwinkel in Kettig zit.
We zitten op een toeristisch stuk langs de Rijn, je ziet gezellige terrasjes, een schip waar je op logeert en zo ook stukken kunt fietsen en mooie gebouwen en kastelen. Van een van de terrassen werd ik toegezongen door een meneer, of ik wat tijd met hem wilde door brengen. Ik gezegd dat dat niet ging omdat mijn man vooruit fietste, het andere tafeltje met dames moest ook vreselijk lachen.
In Andernach, wat ik alleen vanuit de auto ken als we naar Kettig gaan, zijn we gestopt en hebben we geluncht. Een stadje met een mooie toren en kerk. Hiervandaan was het nog een klein stukje naar Kettig. Bij de fietsenwinkel langs gegaan waar de meneer de beugel goed heeft vastgezet en uitleg er bij gegeven heeft, mooie service weer.
Ons geïnstalleerd bij Tilly en Knut en aan het einde van de middag op Nelly’s verjaardagsfeest geweest.

Dinsdag 29 mei, door Jenny;
Vandaag een rustdag bij Tilly en Knut.

• 29 Mei 2018 - 08:56

Alie:

Fijn om te horen dat het jullie "voor de wind"gaat! Leuk om jullie verslagen te lezen. Groeten van Alie en Peter.

• 29 Mei 2018 - 09:00

Nora:

Dank voor je mooie verhalen

• 29 Mei 2018 - 10:47

Erica:

Wat fijn dat er toch nog een fietstocht mogelijk is . Het reisverslag is heerlijk om te lezen. Ik wens jullie nog veel fiets plezier.

• 29 Mei 2018 - 11:01

Theo:

Jullie verslag doet me denken aan vroeger. Gegroet Theo.

• 29 Mei 2018 - 11:22

Diana:

Leuk om mee te lezen, klinkt allemaal goed en het lijkt voorspoedig te gaan. Jullie zie veel moois onderweg, hou ze haaks en veel plezier. Groetjes van ons.

• 30 Mei 2018 - 08:38

Ina:

Prachtig verhaal weer om te lezen, fijn dat jullie zo heerlijk kunnen fietsen.

• 30 Mei 2018 - 12:17

Zusje Marja:

Heb het idee dat ik op de bagagedraaier zit; wat een fantastisch gebeuren. Geniet ervan!!

• 18 Juni 2018 - 18:28

Liliane:

Hey leo en jenny,

Mooie verhalen en boeiend om te lezen .
    Geniet er nog van en doe het veilig !.

groeten