Nijmegen- Marienbaum-Lobick-Rheinkassel - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Nijmegen- Marienbaum-Lobick-Rheinkassel - Reisverslag uit Keulen, Duitsland van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Nijmegen- Marienbaum-Lobick-Rheinkassel

Door: Jenny/Leo

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

27 Mei 2018 | Duitsland, Keulen

Donderdag 24 mei door Jenny;
Vanmorgen hadden we de trein van 09.04 uur uit Den Helder naar Nijmegen. Helaas was er geen koffie te krijgen daar er verbouwd werd op het station. De fietsen en bagage ingeladen, wij er naast en zo ging de reis voorspoedig naar Nijmegen. We vertrokken met een lekker zonnetje maar hoe dichter we bij Nijmegen kwamen hoe donkerder het werd. Bij Arnhem regende het en bij Nijmegen nog steeds. Gelukkig was Nijmegen het eindpunt van de trein, dan hoef je niet overhaast al je spullen uit de trein te halen maar nu kan het gewoon. Alles weer op de fiets, kar gekoppeld en op naar de liften om buiten te komen. Bij het uitchecken heb ik mijn dagkaart aan iemand geschonken, je kunt er nog de hele dag mee onderweg.
En daar gingen we dan, op weg naar de Waalkade om op de route te komen. Het ging allemaal voorspoedig, lekker weer. Ik vind het altijd leuk om van alles te zien, zo ook 3 ooievaars in het weiland, ik blijf het bijzonder vinden. Zo kwamen we net voor Kleef ook een mooi park tegen, lang gerukt met water, fontein, pilaren, mooi gezicht. Een keer heb ik de Rijn gezien. Bij Marienbaum hebben we op de camping gestaan. Mooie camping met douche pasjes en toegang tot het toilet gebouw. Lekker makkelijk gegeten, Globotrotter maaltijd, in een kwartier klaar, bonen schotel. Op het terras van de camping bar nog een biertje gedronken. Nog even lekker gelezen en dan val je vanzelf in slaap. Vandaag hebben we 52 km gefietst.

Vrijdag 25mei, door Leo:

Om 7 uur ging de wekker en zijn we rustig gaan ontbijten, havermout pap, en alle spullen weer in de juiste tassen gestopt. De zon scheen volop en dat zou het de hele dag blijven doen. Om 9 uur waren we klaar om te vertrekken en na de rekening betaald te hebben gingen we richting Xanten. We moesten gelijk op de pedalen want het pad ging slingerend omhoog. Viel even tegen met het karretje achter je fiets aan, gelijk terug schakelen en zo kwamen we hijgend boven. In Xanten op de markt koffie gedronken en nog gezellig gesproken met een wandelaarster die vroeg of wij de Camino fietsten, op onze stuurtas prijkt nog de schelp van Jacobus, vandaar haar vraag. Na Xanten moesten we de Furstenberg op, een klim van 1km lengte, ik kon Jenny niet bijhouden die ging als een speer. Koffie doet wonderen bij haar. De weg leidde ons door kleine boerendorpjes en kleine stadjes maar de Rijn zagen we nog steeds niet. Wat we wel zagen waren de grote industrieën van het Ruhrgebied in de verte. Maar ook af en toe van zeer dichtbij. Maar eindelijk, toen we het dorpje Baerl verlieten zagen we de Rijn, helaas niet voor lang want de route liep door Duisburg. Maar de route volgen was ook niet alles. Moesten we een brug over, was hij afgesloten en reeds een lange tijd. Konden we terug fietsen en een andere weg nemen. Tevens hield ook de weg in een keer op hoewel de route aangaf dat er een weg moest zijn. Het was gelukkig geen grote omweg die we moesten maken om weer op de route te komen. Maar dit was nog niet alles, de camping die wij gepland hadden was er niet of wij hebben hem gemist. Dan maar doorgefietst naar de volgende camping 8 km verder. Tegen 4 uur, en na 80 km kwamen we daar aan. Na het inschrijven gelijk ons vochtgehalte op peil gebracht met behulp van een groot glas witbier wat ons goed deed. Na het opzetten en inrichten van de tent nog boodschappen gedaan in Lorick. En nu zitten we fris gedoucht voor onze tent te werken aan ons verhaaltje.
Omdat we vandaag verder hebben gefietst dan gepland hebben we morgen een kortere afstand te doen, kunnen we wat bijkomen van de vermoeienissen van vandaag.
Groet Jenny en Leo

Zaterdag 26 mei door Jenny;
Vanmorgen uitgeslapen, half 9 pas wakker geworden, we hadden het vast nodig. Het zonnetje scheen al lekker maar niet op de tent. De bestelde broodjes opgehaald, ontbeten ingepakt en op weg. Gister hebben we besloten niet in Keulen te gaan kamperen maar iets ervoor in Rheinkassel. In Keulen was de camping bij een jeugdherberg, wij zijn geen 18 meer en hebben onze rust nodig;-).
Zo fiets je door Düsseldorf met mooie statige huizen aan de Rijn en zo fiets je door de landerijen met peultjes, mais, bietjes en tuinbonen, als moestuin tuinierder herken je dat. Heerlijk ook die geur van gemaaid gras en vlierbloesem. We hebben de Rijn 2 maal over gestoken, de ene brug was een makkie maar de ander was een hele klim. Heerlijk gefietst al was het wel warm. Hierdoor hebben we maar 40 km gefietst. De camping ligt precies op de route, we konden het niet missen. Aan de Rijn, we kunnen de schepen zien varen. Ik heb zelfs even met mijn voren in de Rijn gestaan. Vandaag ook de was even gedaan, bijna alles is droog, de kruizen van de fietsbroeken is een ander verhaal, maar het zal straks wel droog zijn. Die broek van mij zit goed, geen last van zadelpijn. We hebben lekker in de schaduw gezeten bij de tent, het echte camping leven. Vandaag bij een bakker koffie gedronken, hadden ze daar toch WiFi. Dat zie je niet veel in Duitsland, zeker niet op de camping. Wel jammer. Heb ik niet gedacht aan de tablet waar het hele verhaal van 2 dagen op stond, wel heb ik mijn mail gekeken, niet veel bijzonders.
Morgen gaan we vroeg op pad, Leo wil om 8 uur op de fiets zitten, misschien is het dan nog wat frisjes.
Verstuurd vanaf mijn iPad

• 27 Mei 2018 - 17:08

Liesbeth:

Goed te lezen dat het allemaal gaat zoals gehoopt. En mooi weer is ook mooi meegenomen,
    Wij zijn gister bij Anniek en Matthijs op de housewarming party geweest en dat was heel gezellig. Vandaag heeft Anniek de 10km van de Leiden marathon gelopen en daar was ze niet erg tevreden over. Het was dan ook ontzettend warm. Geen idee wat haar tijd was maar in elk geval niet binnen het uur.
    Geniet van de reis en hou het heel (en smeer de billen goed in, zegt Bart)
    Groetjes Bart en Liesbeth

• 28 Mei 2018 - 12:07

Henk Jansen:

Jenny en Leo.

weer bijzonder om jullie avonturen te lezen en te volgen, ik mag hopen dat alles goed blijft gaan, en dat de problemen van Leo nu achterwege mogen blijven.
    Geniet van jullie avontuur, en ja de natuur blijft altijd verrassend.

Mvgr Henk

• 28 Mei 2018 - 13:31

Nora. :

Leuk om jullie verhaal te lezen. Wij hebben het ook warm.
    En soms zware regen buien. Ik heb gordelroos opgelopen. Maar het valt gelukkig wel mee. Theo nog een kuurtje gehad van de VU maar knapt weer op. Liefs van Theo nora