Eerste stuk naar Diekirch - Reisverslag uit Diekirch, Luxemburg van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Eerste stuk naar Diekirch - Reisverslag uit Diekirch, Luxemburg van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Eerste stuk naar Diekirch

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

12 April 2019 | Luxemburg, Diekirch

Op Woensdag 10 april zijn vertrokken voor onze eerste eigen camper reis. De voorbereidingen waren natuurlijk al langer bezig en op het laatste moment moeten er ook nog veel dingen. Zodoende vertrokken we pas om half 12, beetje laat. Eerst wilden we nog even bij de campergarage in Winkel langs omdat we toch nog een vraagje hadden, hoe kom je bij het reserve wiel. Dick Groot heeft het ons laten zien. Hierna gingen we door naar Rotterdam want onze ontvanger deed het niet en ze wilden er wel naar kijken maar dan moesten we even langs komen. Met de TomTom was het snel gevonden en er was genoeg parkeer ruimte voor de deur. De meneer is er een half uurtje mee bezig geweest en toen leek het dat het werkte.
Het plan was om vandaag naar Luxemburg te gaan, Diekirch, hier zouden we 2 dagen gaan wandelen. Maar met al het op onthoud hebben we besloten in Lanaken de camper neer te zetten. Hier waren we in oktober ook al geweest dus we kenden de weg. ‘S avonds zijn we nog even bij een oom en tante van Leo koffie gaan drinken, was erg gezellig en we hebben gelijk hun nieuwe appartement gezien. Weer op tijd terug gefietst en lekker naar bed.

Donderdag 11 april
Het was best koud vannacht. Leo heeft een beetje spijt dat hij geen dun mutsje mee genomen heeft. Bij het opstaan scheen het zonnetje al wel. Na het ontbijt zijn we eerst nog even langs een camping winkel gegaan, er zijn altijd wel dingen waarvan je denkt dat ze heeeeel handig zijn. Dit keer ging het over een snoer om de camper te voorzien van elektriciteit zonder koppelstukjes want bij regen zou dat niet goed komen.
Hierna door naar Diekirch, volgens de navigatie zouden we om half 2 aankomen, we gingen wel over de toeristische route en waarom dat was, geen idee. Ik had de kaart erbij gepakt want ik wil toch wel een beetje idee hebben hoe we gaan en waar naar toe. We zij er gekomen en dat is best belangrijk.
Er was plek zat op de camping, een mooie verharde plaats en vooral vlak. Lekker buiten gezeten met de thee en daarna toch nog even naar Diekirch gefietst. Leuke plaats met een gezellig centrum. Lekker even rond gelopen en daarna nog wat gedronken op een zonnig terrasje. ‘S avonds lekker binnen gezeten met de kachel aan en een goed boek.

Vrijdag 12 april
Volgens mij is het vannacht nog kouder geweest dus dat we wakker werden hebben we gelijk de kachel maar aangezet. Het was 1 graad volgens mijn telefoon en het zou hooguit 7 graden worden maar volgens mij klopt dat niet want nu zit ik buiten met een kopje thee dit verhaal te typen en het is niet bloedheet maar best te doen met een vest aan. We hebben net een lekkere wandeling gemaakt. Gister had ik een bord gezien waar routes opstaan en daarvan hebben we er 2 gecombineerd. We zijn zo’n 2,5 uur onderweg geweest. Eerst ging het langs de rivier La Surre en daarna zijn we over een heuvel gelopen langs landerijen en bos. Mooie route en mooi om de natuur tot leven te zien komen. Met het zonnetje was het heerlijk maar als die achter een wolk was was het wel fris, uiteraard waren we daar op gekleed. Lekker gelopen en genoten van alles. We zagen veel zwaluwen, dus dat moet wel aan geven dat de zomer er aan komt. Tenslotte is er een gezegde dat 1 zwaluw nog geen zomer brengt, gelukkig was dit een zwerm. Ze vlogen wel laag en dat zou zeggen dat het weer slechter wordt.
Morgen gaan we weer verder, het plan is Verdun.

• 12 April 2019 - 13:02

Oda:

Veel plezier en goede reis, groetjes

• 12 April 2019 - 14:43

Nora De Wijn:

Genoten van je verhaal. Mijn ervaring..
    het is gebeurd rond 11.00u op de operatietafel 1uur en 3/4 uur heeft het geduurd. Ik heb er niets van gemerkt en 15.00 heb ik op de klok kunnen kijken. Lig nu op de afd. lekker gegeten. Met toetje. Ik wacht op Theo die zal 20.00u komen.

• 12 April 2019 - 14:47

Jacques Bierens:

Door jullie verhaal kan ik zo de beelden in gedachten voor ons zien..Buiten zitten thee drinken en vervolgens binnen met de kachel aan een boek lezen. wat een beleving.
    Groeten, rij veilig.

• 12 April 2019 - 17:08

Ingrid:

Geniet ervan, de temperatuur wordt vanzelf beter :-)

• 12 April 2019 - 20:33

Erica:

Wat leuk om weer met jullie samen op reis te gaan (ik natuurlijk alleen in gedachten....)
    Geniet er maar heeeeel veel van.

• 13 April 2019 - 05:03

Jan En Mary:

Hallo Jenny en Leo.
    Leuk verslag.Lekker he zo'n campertje. Kacheltje aan een mooi boek
    en lekker wijntje wat wil je nog meer.
    Vo;op genieten van alles onderweg. We volgen jullie op de voet.
    Hier vannacht 13-4 nachtvorst. Wordt langzamerhand de komende week warmer.
    Groetjes Jan en Mary.

• 13 April 2019 - 05:22

Annie En Peter Gadellaa:

Hoi Jenny en Leo, heel veel plezier op jullie eerste reis met de camper. Wij zullen het verslag lezen en zijn er in gedachte bij. Veel goeie kilometers. Gr Annie en Peter.

• 13 April 2019 - 07:10

Tante Marjan:

Fijn dat jullie op reis zijn met de camper. Het blijft ‘nachts nog een paar dagen vriezen, maar jullie hebben verwarming. Volgende week tot 20 graden boven nul! Veel plezier de komende tijd.

• 14 April 2019 - 10:02

Jan Ritzen:

Hoi Leo en Jenny, lekker genieten. Het "Zomerweer" komt eraan

• 18 April 2019 - 19:10

Jolande:

Wat leuk te lezen, zo herkenbaar! Ik zie het gewoon voor me. Veel plezier, groetjes Rob & Jolande