Van L’Estartite naar l’Hospitalet naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu Van L’Estartite naar l’Hospitalet naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jenny en Leo - WaarBenJij.nu

Van L’Estartite naar l’Hospitalet naar Valencia

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny en Leo

06 Mei 2019 | Spanje, Valencia

Donderdag 2 mei
Vanmorgen op tijd vertrokken van de camping. Nog even de schuine overburen een goede terugreis gewenst voor morgen dan gaan ze naar huis. Het contact kwam omdat zij zat te haken, tenminste, ik zag dat ze bezig was met een wolletje en bij navraag zat ze te haken. En dan krijg je een praatje omdat ik ook bezig was met een wolletje, een sok op de breipen. Zij waren in Valencia geweest en dat klonk ons goed in de oren en we kregen een mooie website door. Wat het gaat worden komt nog wel.
Gister op de fiets zagen we al veel fruit bomen maar dat we richting het zuiden gingen kwamen we er nog meer tegen, het leek de Betuwe wel. Ook veel olijfbomen trouwens. De bermen stonden vol met klaprozen wat het echt zomers maakt.
We hebben een stuk gewone weg gedaan maar ook een stuk tolsnelweg. Het was best druk, veel vrachtwagens en vooral op de weg bij Barcelona. Maar mooi landschap, heuvelachtig en veel groen, gras maar ook veel bomen. Ook kwamen we druivenstokken tegen, bij naslag bleek het gebied Penedes te heten. Alleen doorheen gereden.
Wat ik ook wel mooi vind is dat ze bomen bij parken hebben die ze zo snoeien dat er ieder jaar nieuwe takken aankomen en zo’n boom heeft dan een stam en daar komen dan 5 takken op uit. Volgens mij zijn het platanen maar zeker weten doe ik het niet, vind ze wel erg mooi.
Uiteindelijk hebben we tot afslag 35 doorgereden op de tolweg terwijl er anders ingepland stond. De tijd dat we op de plaats van bestemming zouden aankomen werd daardoor ook vroeger. Wel mooi.
We hadden een camping uitgezocht in L’Hospitalet de L’Infant. Iets voorbij Salou. De camping ligt aan het strand en heeft veel bomen. We mochten eerst even gaan rondlopen om een plaatsje uit te zoeken. Ook wel handig dat er NL beheerders zijn. Als je een plekje vindt dan hoop je maar dat het een beetje goed komt met de zon want we staan niet voor niets aan het strand, we willen een lekker kleurtje. Dat we de camper op de plaats reden vertelden de buren dat we daar geen ontvangst met onze schotel zouden hebben, nou, dat maakte ons niet uit want die gebruiken we niet. S’middags hebben we ruim zon, tot 5 uur. Andere mensen hebben het beter bekeken maar die komen hier al jaren. Nog even lekker naar het zwembad geweest en als het morgen weer zo lekker is kunnen we de trap af naar het strand. Heerlijk, even relaxen. O ja, het sanitair ziet er mooi uit, alles in Moorse stijl. Allemaal bogen en een mooie binnenplaats met fontein. Badkamers met wasbak en veel ruimte eromheen en gelijk een douche, luxe. Wel drukknoppen in de douche.
Voor morgenochtend heb ik mijn loopkleren al klaar gelegd, het wordt tijd om weer wat te doen. Ik snoep volgens mij minder als thuis, maar beweeg ook minder, ik hoop dat het gewicht niet meer gaat worden. Morgen verder.

Vrijdag 3 mei
Vandaag regen en hele grijze lucht, niets hardlopen, gewoon in bed blijven liggen. Nou, dat kan ook niet eeuwig, dus wel eruit maar niet naar buiten. Toch wel, om te wassen en zo. Verder lekker gelezen en uiteindelijk om half 5 nog even naar het dorp gefietst voor een data simkaart voor onze ontvanger want die van Vodafone werkt niet. Nog even een boodschap in de supermarkt en nog wat informatie bij de VVV gehaald. Verder niets gedaan.

Zaterdag 4 mei
Vandaag is het strakke blauwe lucht maar heel veel wind. Terwijl ik gister op buienradar gezien had dat het windkracht 2 zou worden met een mooi zonnetje, het kon niet beter. Maar ja, het is niet anders. Ontbijten doen we binnen met de deur een stukje open. Nog even naar het dorp gefietst omdat de data kaart geregistreerd moest worden en de mail in het Spaans was. De mevrouw van de winkel heeft ons geholpen en nu hebben we Ons eigen WiFi station. Nog een boodschap in de supermarkt gedaan en weer terug gefietst. Lekker in het zonnetje gelegen bij het zwembad tot de lunch. Het kan ook niet te lang, zeker niet met dit windje. We hebben ons verblijf hier nog met een dag verlengt en kregen toen gelijk te horen dat er morgen in het dorp een markt is. Daar horen jullie dan nog wel van.
Lekker gegeten en dan is de dag weer voorbij. Morgen verder.

Zondag 5 mei
Wat een wind vannacht, ik heb het dakraam op de kleinste stand gezet en vroeg me af hoe het met al die tenten zou gaan. Vanmorgen werd de wind wat minder maar buiten was het fris, ondanks de blauwe lucht. Met jas aan zijn we naar het dorp gefietst voor de markt. Veel kleren en tassen en aan het einde groente en fruit. We hebben bij een kraam koffie gedronken en een zak churro’s erbij met chocolade, kon je ze erin dopen. Churro’s is een soort oliebollen beslag in staafjes en gesuikerd. Heerlijk.
De lucht is strak blauw en uit de wind is het goed toeven. We zijn op een bedje bij het zwembad gaan liggen. Ik heb vandaag zelfs gezwommen. Vast een verwarmbaar zwembad, goh, wat was dat water koud. Gister had ik het water gevoeld en was zo weer terug op mijn bedje. Leo zij dat het na 1 baantje zwemmen beter zou voelen, nou, ik heb er 4 gezwommen maar veel lekkerder werd het niet. Ja, toch wel, dat ik weer in het zonnetje zat. Vanavond hebben we nog even gekeken wat we nog allemaal willen en hoeveel tijd we daarvoor hebben. We gaan het zien. Morgen naar Valencia.

Maandag 6 mei
Vanmorgen op tijd vertrokken, voor 10 uur. Het is 250 km naar Valencia en we doen geen tolweg maar hebben wel geregeld snelweg. De weg ziet er mooi uit en we rijden hele stukken langs de kust. Het is mooi weer, blauwe lucht en een windje. Er zijn rotondes gemaakt die nog niet op onze navigatie zitten, ze hebben nog geen witte strepen maar gele, ze zijn bijna klaar. Verder zijn er veel afslagen met viaducten, mooie weg. Het eerste stuk heeft veel olijfbomen en stukken waar nog niets aangeplant is. Maar wie weet komt dat nog. Later kregen we bomen dat ik twijfelde of het abrikozen waren of citrus, mandarijnen of sinaasappels. Het bleek citrus te zijn maar het verbaasde mij wel want ik dacht dat sinaasappels in januari geoogst werden en mandarijnen hoofdzakelijk oktober tm december. Maar net opgezocht op internet blijkt dat sinaasappels van oktober tot mei geoogst worden, dus hoef ik mij geen zorgen te maken dat ze er hingen omdat ze niet geoogst waren. Rond Valencia is het grootste sinaasappelgebied. Toch vind ik het wel apart dat er tot medio mei geoogst wordt en dat de oranjebloesem bloeit in april en mei. Maar goed, we hebben al die bomen en plantages gezien en dat waren er echt veel.
En dan kom je vanzelf in Valencia. We hadden een camping uitgezocht ten zuiden van de stad en dus gingen we er dwars doorheen en ik reed. Het is goed gegaan al vind ik het niet alles. We zijn bij de juiste camping aangekomen en hebben gelijk de was in de machine gedaan. Het is wel erg anders dan de vorige camping, de vorige was gezellig. We hebben genoeg ruimte en het sanitair ziet er prima uit. Bleek toen we op de camping aankwamen dat de treeplank nog uit stond sinds de lunch. Dat het goed gegaan is in de stad is dan best bijzonder. We hebben op internet de Top 10 van bezienswaardigheden van Valencia bekeken en morgen gaan we er op uit met het lijstje. Dus, morgen meer.
O ja, wat mij verbaasde op de lunch plek was dat er containers stonden en dat daar huisraad en oude computers in zaten. En heel veel troep rond de parkeerplaats. Zo zonde. In NL is het toch best goed geregeld.

  • 06 Mei 2019 - 16:12

    Ineke:

    Hoi hoi, wat een belevenissen allemaal en ja zo kom je nog eens ergens !
    Valencia is bijzonder vind ik, vooral het contrast van de oude stad en de super moderne gebouwen aan de rand van de stad.
    Ik ben daar geweest toen de formule 1 daar reed....
    Veel plezier en het zal veel, heel veel lopen worden....
    Liefs, Ineke.

  • 06 Mei 2019 - 18:41

    Marjan Wildeboer:

    Het verslag naar Valencia zopas gelezen. Fijn dat jullie mooie natuur zien. Ik heb op wdr zondag een reportage gezien over Carcassonne en het canal du MIDI . Er werd een reis gemaakt van de atlantische oceaan naar das Mittelmeer. Bijzonder vind ik dat je oog valt op een aankondiging in de tvgids op een documentaire op dwr waar ik nooit op kijk. Maar het was interessant en ik dacht aan de foto van Leo op de fiets. Toeval bestaat niet is toch het gezegde? Liefs van tante Marjan.

  • 07 Mei 2019 - 01:24

    Nora:

    Genoten van je verhaal. Liefs TheoNora

  • 07 Mei 2019 - 20:26

    Jan Ritzen:

    Hoi Leo en Jenny,
    Mooi omschreven opgedane ervaringen en zeker om te lezen. Fijn dat jullie het zo naar
    jullie zin hebben. Mooie Trip ook die jullie maken op deze wijze met vele diverse bijzondere bezienswaardigheden.
    Onze caravan is weer na de garantie/onderhoudsbeurt gestald en eind mei, dat is alweer vlot, gaat ie weer van stal. Kijk er ook weer naar uit vooral als ik jullie mloi verwoorde belevenissen lees.
    Veel plezier nog en tot horens. Jan.

  • 09 Mei 2019 - 08:29

    John Breda:

    Leuk verslag,
    Was een tijdje bezig met allerlei zaken, heb daardoor het verslag pas nu gelezen.

    We hopen dat jullie nu niet in het slechte weer terecht komen, lazen n.l.dat het nu in grote delen van Spanje niet echt best is.
    Maar jullie zitten daar toch altijd beter dan hier, de dagelijkse temperatuur is hier tussen 5 en 10 graden en een loei van een n.b. zuidelijke wind, maar toch koud.
    Nog heel veel heel fijne dagen, we lezen weer over jullie.
    liefs groetjes ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny en Leo

Actief sinds 05 Dec. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 31904

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 12 Juni 2019

Onze eerste eigen camper reis

24 Mei 2018 - 27 Juni 2018

De Limesroute naar Wenen

27 April 2018 - 27 April 2018

Santiago de Compostella

10 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Nieuw Zeeland

05 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: